X סגירה
 

שיט רומנטי בין חופי איטליה

קרוז מפנק סביב איטליה - אירופה במיטבה

איטליה היא אחת מהארצות הרומנטיות ביותר. אולי זה בגלל שרידי התרבות העתיקה, הארכיטקטורה הרומנטית והאוכל הטוב, ואולי זה בגלל השפה המתגלגלת בפה והתשוקה שבאוויר. אחת האפשרויות המיוחדות להכיר את איטליה היא לשכור יאכטה ולעבור מנמל לנמל, לטייל בערי החוף ובאיים הקסומים. הנה מסלול אפשרי המתחיל ברומא שבמרכז מערב איטליה, עובר דרך האיים הקטנים וסיציליה, ומסתיים בחופיה הלבנים של סרדיניה.

שייט בחופי איטליה
שייט בחופי איטליה
רומא

כאחד מיעדי התיירות הפופולאריים בכל העולם, רומא היא המקום המושלם להתחיל בו את שיט החופים הרומנטי שלכם. יש בה אזורים עתיקים מתקופות שונות, החל מהאימפריה הרומית, דרך ימי הביניים ועד לתקופות רומנטיות כמו הרנסנס. תוכלו לטייל בה ימים רבים, אבל אפשר להתמקד בטיול יומי רגלי בעיר העתיקה, בין מזרקות יפהפיות, כיכרות מפוסלות, כנסיות ורחובות מרתקים. ולא לשכוח לטעום את הפסטה האיטלקית הראשונה למסע. המלצות מה לעשות ברומא תוכלו למצוא באתר מדריך רומא למטייל הישראלי.

קאפרי

יורדים דרומה לקאפרי, אי קטן בסביבות מפרץ נאפולי, הידוע במראהו המיוחד והקוסם. הוא מוקף צוקים תלולים שביניהם מערות רבות ונקיקים. אחת האטרקציות הגדולות באי היא המערה הכחולה (Grotta Azzurra) הידועה בצבע הכחול עמוק של המים. במרכז האי נמצאת העיירה קאפרי, שבה תוכלו לטייל, לאכול, לנוח בגנים היפים וללגום לימונצ'לו, הליקר המפורסם שמזוהה כל כך עם האי.

האיים האיאולים

האיים האיאולים הם קבוצה של כמה הרי געש הנמצאים מצפון לסיציליה. חלק מהרי הגעש האלה פעילים ויוצרים איים בעלי נוף דרמטי ומסתורי. כדאי לבוא כדי לראות איך חיים מעט האנשים שגרים שם בצל הרי געש, וליהנות מאזור מבודד יחסית.

סיציליה

מהאיים האיאוליים אפשר להגיע לפלרמו (או להפוך את המסלול – מפלרמו לאיים), בירת האי סיציליה. בעיר פלרמו עצמה, כדאי לטייל ברחובות הרובע העתיק, שעמוס בפיאצות, קתדראלות, ארמונות ושווקים גדולים. כדאי לתת לסיציליה לפחות כמה ימים. פלרמו היא נקודת העגינה, אבל כדאי מאוד לשכור רכב ולטייל באי המקסים הזה. נקדות חובה היא העיר היפהפייה טאורמינה, עיירה הררית עמוסת גנים פורחים, הבנויה על מדרונות הר טאורו המסתיימים בים.

בהמשך כדאי לבקר בהר הגעש הפעיל אתנה ולסייר באזור היין של מערב סיציליה, משם מגיעים כמה מהיינות הטובים בעולם.

סרדיניה

היעד האחרון הוא סרדיניה, אי איטלקי עם השפעות חזקות מיוון הסמוכה. האי לא מזכיר את האווירה האיטלקית שחשתם בה עד כה וגם הנופים בו אחרים. במקום אתרים היסטוריים, תוכלו ליהנות באי מאזורי טבע פראיים, כפרים פשוטים מאבן שבהם מסתובבים הסוסים המיניאטוריים, מהאוכל הידוע בטעמיו המיוחדים ומהחופים הלבנים. החופים הם הדרך המומלצת להכיר את סרדיניה והם גם סיום רומנטי הולם לשיט התענוגות שלכם.

מה צריך לעשות

אחרי שהתכוננתם לחופשה רומנטית, בדקתם את היעדים המופלאים בפורטל אירופה וקבעתם לפנק את עצמכם. שיט רומנטי בחופי איטליה הוא אחת הדרכים המקסימות לגלות את ארץ המגף.

אפשר להגיע לרומא בהפלגה מחיפה או בטיסה, ולהזמין מראש יאכטה שתיקח אתכם מרומא ליעדים סיציליה, האיים האיאוליים, קאפרי וסרדיניה. עם תכנון מוקדם אפשר לעשות את אותו מסלול בהפלגות סדירות ולהשתמש במערכת המעבורות המשומנת של איטליה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך